mandag den 11. februar 2008

A cover iz a cover iz a cover



Den her tur startede med at få grinebideren over stakkels Jimmy Adja ovre på Rupture's blog.



På det tidspunkt havde jeg ikke hørt hele Kala-albummet og vidste ikke, at M.I.A. havde lavet sin version.



Det fandt jeg så ud af... Så gik der lige nogle måneder og nu er jeg rendt ind i den her:



Brooklyn-orkestret Dr. Buzzard's Original Savannah Band's originale version af Sunshower - du ved den der med M.I.A. fra hendes første album. En sang som i øvrigt også er samplet på A Tribe Called Quest's Can I Kick It! Turen slutter ikke her - vi skal lige ha' en cover mere, eller rettere, en cover af en cover, tjek den her.



Og nu skal jeg heller ikke kede jer, så lad mig slutte med en mp3-goodiebag: Rico Uno's mix af den gode gamle Sunshowers - altså den med Dr. Buzzard!

Sunshowers (Rico Uno & Kutcorners Drumshowers Mix)

Morale: Det holder at kaste med sandaler, når man er sur!

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. jeg er vild med den videoen til den første version af jimmy!!
    Check forresten hvor vilde de er disse døve piger, der laver den dans M.I.A er inspireret af i hendes video :
    http://www.youtube.com/watch?v=7CQi_q0rfPk&feature=related

    SvarSlet